Du har ägnat månader åt planering, beställt en ny monter, marknadsföringsmaterial och märkeskläder. Montern är uppställd i tid och personalen är förväntansfull. Men även om stjärnorna står rätt, resulterar det bara i en tunn marknadsföringsinsats med bara ett fåtal leads 😭
🚨 Ett vanligt misstag som många gör är att kräva för mycket av sina besökare. Människor är upptagna, överväldigade av annan information och i allmänhet ganska bekväma. Be dem till exempel inte att ladda ner en app från AppStore, ha inte videor som är flera minuter långa och be dem inte att fylla i flera rader med formulär. Det kommer bara att få dem att gå sin väg.
Några konkreta tips:
👆 Ha en pekskärm på plats där besökaren kan interagera med din presentation, eller ge dem en QR-kod så att de kan interagera direkt på sina telefoner.
⏱️ Håll videoklippen korta och överväg att integrera dem i interaktivt material för att förhindra att besökaren blir passiv och tappar intresset.
👀 Undvik att be om för mycket information från besökaren; en e-postadress bör räcka. På så sätt har du ett kontaktmedel och kan sannolikt se namn och företag i e-postadressen.
Håll ett tydligt fokus för att förbättra chanserna att behålla besökarens intresse och generera fler leads.
Detsamma gäller för digitala marknadsföringsinsatser, men det får bli en annan dag.